Lesaanbod

Yoga en meditatie
Gratis proeflesNaar het lesrooster

Online yoga les

Kom je liever niet naar de studio? Bijvoorbeeld omdat je in quarantaine zit, je gezondheid kwetsbaar is of gewoon omdat je thuis zelf het tijdstip kunt bepalen. Volg dan je yogaes online. 
.

Hatha Yoga

Bij Hatha-yoga worden de oefeningen gekoppeld aan de ademhaling. Dynamische- en statische oefeningen worden hierbij afgewisseld. Door het beoefenen van Hatha-yoga breng je balans tussen actie en rust, in- en uitademen, lichaam en geest.

Lees meer...

Bij Hatha-yoga worden de oefeningen gekoppeld aan de ademhaling. Dynamische- en statische oefeningen worden hierbij afgewisseld. Door het beoefenen van Hatha-yoga breng je balans tussen actie en rust, in- en uitademen, lichaam en geest.

Er worden diverse oefeningen gedaan om het lichaam in balans te brengen en de spieren soepel te maken. Tussendoor is er ruimte voor navoelen en bewust worden.

Daarnaast komen ademhalingsoefeningen, ontspanningstechnieken en meditatie aan bod. De term Hatha-yoga bestaat uit Ha (zon) en Tha (Maan). Hiermee wordt verwezen naar het doel van in evenwicht brengen.

Als je voor het eerst yoga gaat doen dan is Hatha Yoga een goede les om in te stromen.
Je leert op een rustige manier de houdingen goed uit te voeren.

Poweryoga

Poweryoga is een krachtige en dynamische yogavorm waarbij gewerkt wordt aan souplesse en het vergroten van je conditie. Het regelmatig beoefenen van Poweryoga zorgt er voor dat je energieker wordt, je meer fit voelt en rustiger in je hoofd. 

Lees meer...

Poweryoga is een krachtige en dynamische yogavorm waarbij gewerkt wordt aan souplesse en het vergroten van je conditie. Het regelmatig beoefenen van Poweryoga zorgt er voor dat je energieker wordt, je meer fit voelt en rustiger in je hoofd.

Naast lichamelijke kracht wordt ook je mentale weerstand vergroot.
Deze pittige les is een echte yoga work-out die zorgt voor een sterk en krachtig lichaam.

Poweryoga is geschikt als je al yoga ervaring hebt en graag een actieve yoga vorm beoefent.

Easy Flow Yoga

Easy Flow Yoga is een yoga vorm waarin gewerkt wordt met rustige bewegingen. In de les worden statische en dynamische houdingen afgewisseld waardoor een natuurlijke flow ontstaat. Er wordt veel aandacht besteed aan de ademhaling en het ontspannen in de beweging.

Lees meer...

Easy Flow Yoga is een yoga vorm waarin gewerkt wordt met rustige bewegingen. In de les worden statische en dynamische houdingen afgewisseld waardoor een natuurlijke flow ontstaat. Er wordt veel aandacht besteed aan de ademhaling en het ontspannen in de beweging.

De les is bedoeld als rustpunt in een drukke wereld. Door de oefeningen met aandacht te doen kom je (opnieuw) in contact met de stilte in jezelf. Je leert spanning te herkennen, los te laten en te ontspannen.

Als je houdt van een rustige en ontspannen yoga les, dan past deze yoga vorm bij jou. Door de zachte en rustige manier van bewegen is deze les ook geschikt als je begint met yoga, herstellende bent van een blessure, last hebt van chronische (rug)klachten of herstellende bent van een burn-out.

Mindfulness & Yoga

Deze les is een combinatie van yoga en mindfulness. Met het beoefenen van yoga breng je de aandacht naar binnen. Mindfulness nodigt je uit tot bewustwording en acceptatie van dat wat er is.
.

Lees meer...

Deze les is een combinatie van yoga en mindfulness. Met het beoefenen van yoga breng je de aandacht naar binnen. Mindfulness nodigt je uit tot bewustwording en acceptatie van dat wat er is.

Een les bestaat uit rustige, meditatieve yogahoudingen, ademoefeningen en meditatie. Door de mind te verstillen en het bewustzijn te vergroten kun je uit je hoofd komen en bewust ervaren wat er met je lichaam gebeurt. In het dagelijks leven zorgt dit voor minder piekeren en beter omgaan met spanning en stress.

Deze les is geschikt als je mindfulness wilt oefenen en/of houdt van een rustige yogales.

Yogilates

Deze pittige les is een combinatie van Yoga en Pilates. We beginnen de les met een aantal zonnegroeten om het lichaam op te warmen. Gevolgd door houdingen en oefeningen die vooral gericht zijn op buik- en rompspieren. De focus ligt op versterken van de core-stability.

Lees meer...

Deze pittige les is een combinatie van Yoga en Pilates.

We beginnen de les met een aantal zonnegroeten om het lichaam op te warmen. Gevolgd door houdingen en oefeningen die vooral gericht zijn op buik- en rompspieren. Dit zorgt voor een betere lichaamshouding, meer flexibiliteit en sterkere spieren.

Door de focus op het versterken van de core stability is deze les is ook geschikt voor mensen met milde rugklachten.

Yin Yang Yoga

Deze les is een combinatie van actieve houdingen die het lichaam verwarmen en de energie laten stromen (yang) en meer verstilde bewegingen en het lang aanhouden van een positie (yin).
.

Lees meer...

Deze les is een combinatie van actieve houdingen die het lichaam verwarmen en de energie laten stromen (yang) en meer verstilde bewegingen en het lang aanhouden van een positie (yin).

Yang is gericht op kracht, beweging, naar buiten gerichte energie. Yin is gericht op verstilling, rust, ontvangen, naar binnen gerichte energie. In deze les worden beide kwaliteiten in balans gebracht.

Vinyasa Yoga

In deze pittige en dynamische les worden de houdingen uitgevoerd in een vloeiende beweging. Door de krachtige houdingen wordt er gewerkt aan een sterk lichaam.
.

Lees meer...

In deze pittige en dynamische les worden de houdingen uitgevoerd in een vloeiende beweging. Door de krachtige houdingen wordt er gewerkt aan een sterk lichaam. Daarnaast doen we oefeningen om de buik- en rompspieren sterker te maken.

Het effect van deze les is dat je algehele lichaamshouding verbetert en je je hoofd leeg maakt. Je komt lekkerder in je vel te zitten en je voelt je bewuster en zelfverzekerder. Ontspanning door inspanning.

Deze les is geschikt als je al wat yoga ervaring hebt en graag een actieve yoga vorm beoefent. 

Pilates

Pilates is ontwikkeld voor het versterken van de core stability. Door het trainen van de spieren in deze gebieden krijg je een betere lichaamshouding, meer flexibiliteit en een krachtig en gezond lichaam.

Lees meer...

Pilates is ontwikkeld voor het versterken van de core stability. Dit is de kern van je lichaam: de rug, buik en billen.  Door het trainen van de spieren in deze gebieden krijg je een betere lichaamshouding, meer flexibiliteit en een krachtig en gezond lichaam. Je gaat je zowel van binnen als van buiten sterker voelen. 

Deze les is geschikt als je bewust wilt werken aan kracht en stabiliteit. 

Easy Flow & Meditatie

Meditatie is een hulpmiddel om een rustpunt te vinden in je drukke leven, een moment om tot jezelf te komen.
Regelmatig mediteren helpt om te ontspannen, je gedachten tot rust te brengen en in contact te komen met de stilte in jezelf.

Lees meer...

Meditatie is een hulpmiddel om een rustpunt te vinden in je drukke leven, een moment om tot jezelf te komen. Regelmatig mediteren helpt om te ontspannen, je gedachten tot rust te brengen en in contact te komen met de stilte in jezelf.

Elke les begint met een serie bewegingen uit de Easy Flow Yoga. Hierdoor laat je spanning los en kom je makkelijker in de meditatie.

Het tweede deel van de les bestaat uit een meditatie. Er wordt gewerkt met verschillende meditatievormen die zich richten op bijvoorbeeld ontspannen, ademhalen of energie.

Deze les is geschikt als je graag wil leren ontspannen en/of mediteren, houdt van een rustige les en/of herstellend bent van ziekte, blessure of burn-out.

Easy Sunday Yoga

Wat is er fijner dan je vrije zondag beginnen met yoga en meditatie? In deze les doen we rustige yoga bewegingen om de energie te laten stromen. Ademhalinsgoefeningen, meditatie en mindfulness brengen ontspanning in het lichaam en de geest tot rust.

Lees meer...

Wat is er fijner dan je vrije zondag beginnen met yoga en meditatie? In deze les doen we rustige yoga bewegingen om de energie te laten stromen. Ademhalingsoefeningen, meditatie en mindfulness brengen ontspanning in het lichaam en de geest tot rust.

Deze les wordt afwisselend gegeven door een docent uit het team. Hierdoor is de les steeds anders. Maar altijd heerlijk ontspannend. Laat je verrassen!

Als je houdt van een rustige en ontspannen yoga les, dan past deze les bij jou. Door de zachte en rustige manier van bewegen is deze les ook geschikt als je begint met yoga, herstellende bent van een blessure, last hebt van chronische (rug)klachten of herstellende bent van een burn-out.

Yin Yoga

Yin Yoga is gericht op het versoepelen en versterken van de gewrichten en bindweefsel. Door de yoga positie lang aan te houden worden de dieper liggende spieren gerekt. Het is een rustige yoga vorm waarbij de nadruk ligt op loslaten.

Lees meer...

Yin Yoga is gericht op het versoepelen en versterken van de gewrichten en bindweefsel. Door de yoga positie lang aan te houden worden de dieper liggende spieren gerekt. Het is een rustige yoga vorm waarbij de nadruk ligt op loslaten.

Bij Yin Yoga verken en verleg je op een zachte manier je grenzen. Er wordt alle tijd genomen de houdingen diep te laten doorwerken.

Yin Yoga is met name geschikt voor mensen met een zittend beroep, mensen die herstellend zijn van een blessure of als je graag een rustige yogavorm wilt beoefenen. Ook is het een prima aanvulling voor mensen die veel sporten of actievere yogavormen beoefenen.

Zwangerschapsyoga

De cursus Zwangerschapsyoga biedt je een rustpunt in de week en helpt je jouw zwangerschap zo ontspannen mogelijk te beleven. Je leert om te voelen en te luisteren naar je lichaam en zo het vertrouwen te vergoten.

Privé les

Een privé yoga les wordt helemaal afgestemd op jouw behoeften. Je krijgt één op één begeleiding van de docent op een tijdstip dat jou uitkomt. Een privé les kan fijn zijn bij herstel van ziekte, blessure of burn-out, bij zwangerschap, als kennismaking met yoga of als je liever niet in een groep wilt.

Kom een gratis proefles meedoen

Volg vrijblijvend een les naar keuze en maak kennis met yoga en de docent.

Ervaringen van cursisten

Met mijn drukke baan en gezin is het zo belangrijk tijd voor mezelf te nemen. Daarom volg ik trouw elke week minstens 2 yogalessen. Fijn dat er zoveel lessen zijn om uit te kiezen.

Yvette

De sportschool is niets voor mij maar ik wil wel fit en gezond blijven. Yoga is voor mij ideaal, even lekker ontspannen en tegelijkertijd mijn conditie op peil houden.

Anne

“Yoga is not about touching your toes.
It’s about what you learn on the way down.”

Veel gestelde vragen

Ik heb geen ervaring met yoga. Is dat erg?

Nee hoor, je bent van harte welkom te komen ervaren of yoga iets voor je is. Je mag altijd eerst een gratis proefles volgen. Als beginner kun je ook eerst een Introductie Pakket afnemen. Zo kun je in 4 lessen rustig kennismaken met Yoga en de docenten. 

Ik heb fysieke klachten. Is yoga geschikt voor mij?

Als je in behandeling bent voor je klacht overleg dan altijd met je behandelaar of huisarts.

Neem bij twijfel even contact met ons op om te overleggen. We adviseren je dan welke les voor jou nu het meest geschikt is.

Waar vind ik het lesrooster?

Ons actuele lesrooster vind je hier

Ik heb een proefles gevolgd. Wat nu?

Als je na de proefles verder wilt met het volgen van yogalessen dan zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt om te beginnen een strippenkaart nemen. Je bent dan flexibel in het volgen van lessen. Zo kun je verschillende lessen uitproberen.

Heb je voorkeur voor een vaste les in de week, dan kun je een doorlopend abonnement voor een vast lesuur nemen. 

Neem een kijkje bij de tarieven voor de verschillende mogelijkheden .

Wil je persoonlijk advies? Neem dan even contact op.

Nu de Corona besmettingen oplopen, is Yoga veilig om te doen?

Yoga is bij uitstek een hele veilige manier om aan je gezondheid te werken. Juist ook nu met Corona.

Iedereen heeft een eigen matje en minimaal anerhalve meter ruimte. Zo zorgen we goed voor elkaar en ons zelf en kunnen we samen ontspannen.

Bekijk hier ons Corona protocol.